Atletismo
Mostrando resultados del 1 al 5 de 5

me presento

me presento

hola que tal a todos los foreos de "foroatletismo2 mi nombre es carlos y llevo 2 meses corriendo pero creo que sin ton ni son me quiero preparar para la san silvestre de vallecas quisiera saber si alguien pudiera ayudarme a planficar un plan de entreno para por lo menos intentar acabarba_andar_ muchas gracias

Bienvenido Carlos. Hay planes en la sección "Planes de Entrenamiento" para 10km, así que coge el que más se adecúe a tu experiencia. Nos vemos por aquí compañero. Un saludo

Bienvenido, mira los planes que hay por aqui y ya. Ante todo, constancia. _coti_

gracias

muchas gracias ya estado viendo los planes de entrenamiento lo primero que voy hacer es entrenar para quitarme peso de encima ahora mismo estoy corriendo o"trotando" 6 dias a la semana unos 30 minutos con un total de kilometros de 20 y me encuentro muy bien en solo un mes que llevo ya he bajado 6 kilos muchas gracias .

vivir... no importa dónde, importa el cómo.
    si quieres perder peso y a la vez ganar salud, aspecto este que olvidan muchos de los "planes antipeso" te aconsejo que leas dos cosillas:
    1. Ell libro titulado "El mono obeso" de la Editorial Crítica y,
    2. El siguiente artículo (del que te pongo la referencia y el resumen). Después de leerlo estás interesado y no tiene medios para conseguirlo, me lo dices y te lo envio. Invited Review
    Eating, exercise, and “thrifty” genotypes: connecting the
    dots toward an evolutionary understanding of modern chronic diseases
    Manu V. Chakravarthy1 and Frank W. Booth2
    1Division of Endocrinology, Metabolism and Lipid Research, Department of Internal Medicine, Washington University
    School of Medicine, St. Louis 63110; and 2Departments of Biomedical Sciences and of Medical Pharmacology
    and Physiology and the Dalton Cardiovascular Institute, University of Missouri, Columbia, Missouri 65211
    Chakravarthy, Manu V., and Frank W. Booth. Eating, exercise, and “thrifty”
    genotypes: connecting the dots toward an evolutionary understanding of modern
    chronic diseases. J Appl Physiol 96: 3–10, 2004; 10.1152/japplphysiol.
    00757.2003.—Survival of Homo sapiens during evolution was dependent on the
    procurement of food, which in turn was dependent on physical activity. However,
    food supply was never consistent. Thus it is contended that the ancient huntergatherer
    had cycles of feast and famine, punctuated with obligate periods of
    physical activity and rest. Hence, gene selection in the Late-Paleolithic era was
    probably influenced by physical activity and rest. To ensure survival during periods
    of famine, certain genes evolved to regulate efficient intake and utilization of fuel
    stores. Such genes were termed “thrifty genes” in 1962. Furthermore, convincing
    evidence shows that this ancient genome has remained essentially unchanged over
    the past 10,000 years and certainly not changed in the past 40–100 years. Although
    the absolute caloric intake of modern-day humans is likely lower compared with
    our hunter-gatherer ancestors, it is nevertheless in positive caloric balance in the
    majority of the US adult population mainly due to the increased sedentary lifestyle
    in present society. We contend that the combination of continuous food abundance
    and physical inactivity eliminates the evolutionarily programmed biochemical
    cycles emanating from feast-famine and physical activity-rest cycles, which in turn
    abrogates the cycling of certain metabolic processes, ultimately resulting in metabolic
    derangements such as obesity and Type 2 diabetes. In this context, we
    postulate that perhaps a crucial mechanism to break the stall of the metabolic
    processes would be via exercise through the regulation of “physical activity genes,”
    some of which may also be potential candidates for the “thrifty genes” of our
    hunter-gatherer ancestors. Therefore, the identification of such “thrifty gene”
    candidates would help provide insight into the pathogenetic processes of the
    numerous physical inactivity-mediated disorders.
    physical activity; genes; cycles; fat; nutrition
    J Appl Physiol 96: 3–10, 2004;
    10.1152/japplphysiol.00757.2003.

Un saludo y ánimo.